В Москва представят британска реклама от ХIХ-ХХ век
Изкуство ли е рекламата? На този въпрос отговаря откритата в Пушкинския музей изложба, наречена „Рекламата като изкуство. Британският постер от края на ХІХ-началото на ХХ век от сбирката на ГМИИ „Пушкин”.
„Мисля че това е уникален проект, защото на изложбата е представена абсолютно уникалната сбирка на оригинални творби на хартия, литографски постери — единствената сбирка по значимост, по качество и по обем в нашата страна и въобще уникална дори в световен контекст”, каза директорът на Пушкинския музей Марина Лошак.
Експозицията е открита до 31 януари. Тя обединява около 150 творби — произведения на английски художници и дизайнери. Изложбата е продължение на серията проекти, посветени на резултатите от научноизследователската дейност и реставрацията по възстановяване на произведения от промишлената полиграфия. През миналата година бе представена изложбата „Афишемания”, посветена на френския плакат.
Изложбата е разделена на седем зони -„седем истории” — от първите опити на художниците да илюстрират търговски обяви до рекламни карикатури на членове на Лондонския скеч-клуб и темите за транспорта и политическата сатира.
Експозицията е посветена и на излизането на каталог, посветен на британския постер в сбирката на Пушкинския музей. „Ние не просто демонстрираме нашата сбирка — всички тези творби са изучени и осмислени не само в контекста на изкуството, но и като социокултурно явление от онзи период. Научихме много неща за художниците, за хората, които са били двигатели на тези процеси, много подробности, които ни позволяват по-добре да се ориентираме в този изключително интересен свят”, казва Лошак.