Оптимизираха 3D принтер за части в автомобилната индустрия
Руски учени оптимизираха конструкцията на руски 3D принтер, с помощта на който се произвеждат части за аерокосмическата и автомобилната индустрия. В резултат на това стана възможно да се намали времето за тяхното производство с до 50%, както и да се намали теглото на продукта с 40% в сравнение с класическите конструкции. Това съобщиха от пресслужбата на Министерството на образованието и науката.
Учените са отпечатали възли за съвременното машиностроене с оптимизирани характеристики — тръбата на охладителната система, която се използва в машините, е получена изцяло чрез селективно лазерно топене (SLM). Производството на такава част е възможно само чрез адитивни методи, тъй като дебелината на стената на продукта е 0,3 мм, а за съществуващите аналози — 2 мм.
С помощта на 3D печата и адитивните технологии специалистите са създали продукти и структури с уникални свойства. В същото време тяхната форма и вътрешната им структура са разработени за специфични производствени условия. Използвайки математически алгоритми, учените са оптимизирали части и структури по такъв начин, че продуктите да са по-леки, по-здрави и по-надеждни от своите аналози.
Учените са анализирали механичното поведение на различни видове клетъчни структури, идентифицирали са възможни ограничения при производството на изделия с помощта на адитивни производствени методи и потвърдили ефективността на използването на клетки в сложни структури.
Изследванията на руските учени се извършват като част от реализирането на стратегическия проект „Материали на бъдещето”, който е част от федералната програма на Министерството на образованието и науката на Русия „Приоритет 2030″. В момента екип от учени тества режими на 3D печат от бронз и мед, които могат да се използват за ракетни двигатели. Също така се провеждат и експерименти с печат от магнезиеви сплави и чист волфрам.